Familierådgivning og psykologbehandling til børn og kvinder på krisecenter

Har du som kvinde været udsat for vold, kan Hjørring kommune tilbyde midlertidigt ophold på et krisecenter til kvinder, hvor du også kan tage dine børn med.

Som kvinde kan du komme på krisecentret alene eller med dine børn. Har du børn med, vil de få omsorg og støtte.

Du flytter ind anonymt enten ved at du selv henvender dig, eller fordi du bliver henvist fra offentlige myndigheder.

Hvis du har børn med på krisecentret, vil du få støtte og vejledning fra en familierådgiver fra Hjørring Kommune.

Rådgivningen begynder, når du og dine børn skal til at forlade krisecentret, og fortsætter indtil I er etableret i egen bolig.

Efter opholdet på krisecenter har alle kvinder ret til koordinerende rådgivning i op til seks måneder efter fraflytning.