Som leder på distrikts- og Sektor-MED niveau har du følgende opgaver i forbindelse med valg og udpegning:
Valg af lederrepræsentanter til MED-udvalgene
Drøft på ledermøde i efteråret 2023, hvem der skal være ledelsesrepræsentanter i hhv. Sektor og DistriktsMED-udvalgene for den kommende periode.
Der er plads til 1-3 ledere i hvert af disse udvalg. Hvis der er flere ledere end der er plads til, må I vælge hvem af jer som skal være medlem af udvalgene.
Vær opmærksom på at én lederrepræsentant i hvert udvalg SKAL være en del af en arbejdsmiljøgruppe på arbejdspladsniveau.
Indberetning af ny sammensætning.
Giv sekretariatet /administrator af MED-databasen besked om jeres sammensætning af ledelsesrepræsentanter i MED-udvalgene senest den 1. november.
NB: SÆRLIGT FOR DISSE NIVEAUER:
Arbejdsmiljørepræsentanter
Valget til AMR til disse udvalg sker ved koordinerede valg den 16. november.
Alle valgte arbejdsmiljørepræsentanter inviteres til at deltage i disse valg.
Navne på AMR kendes derfor den 16. november
Medarbejderrepræsentanter
Udpegning af medarbejderrepræsentanter sker af Hovedorganisationerne.
Navnene opsamles i MED-databasen med deadline 1.1.2024
KONSTITUERING OG KLAR TIL START
På første møde i den nye periode skal I konstituere jer med formand, næstformand og evt. sekretariat. Brug gerne ”KLAR TIL START”.
Giv sekretariatet besked om roller i udvalget.